Charakteristika a záměr integrovaného bloku:
Děti se seznámí s prostředím třídy, školy, lidmi, kteří s nimi v MŠ žijí a kteří se o ně starají.
Seznámí se s ostatními dětmi, učitelkami, s požadavky na chování a jednání. Naučí se orientovat v prostředí, zvládat základní činnosti sebeobsluhy, stolování, hygieny.
Uvědomí si, že život v MŠ klade nároky na sebeovládání, toleranci, přizpůsobivost a schopnost v některých situacích podřídit své zájmy důležitým potřebám skupiny.
-prožitky vzniklé z přirozených situací i připravených příležitostí povedou k vytvoření sounáležitosti ve skupině.
-starší děti postupně převezmou jako nejstarší vedení skupiny, pochopí a přijmou svou odpovědnost.
-připravené příležitosti povedou děti k uvědomění si své osobní identity
-s poznáváním sebe sama, okolního světa, budou kultivovat svoje emoce, volní vlastnosti, schopnosti, předpoklady a chuť k učení.
-naučí se přijímat a dokončovat úkoly, zažívat radost z toho, co už umí a dovedou.
-budou se učit zvládat situace, které vyplývají z jejich osobních rolí – člen třídy, školky.
-uvědomí si svoje možnosti a limity včetně toho, že je možné je vlastním úsilím posouvat.
-pochopí, že prožitky a projevy každého jsou jedinečné a spoluvytvářejí postoje k sobě, k druhým a světu vůbec.
-svou identitu budou poznávat a přijímat.
Vzdělávací okruhy:
Charakteristika a záměr integrovaného bloku:
Děti si uvědomí, že patří do různých společenství – od těch nejbližších, až po ty vzdálenější. Že jsou členem své rodiny, své třídy, školky, obyvatelem města, České republiky, která patří do Evropy a ta je jedním ze světadílů na planetě Zemi.
-děti se seznámí s rolemi, které mají v rámci společenství, ve kterých žijí a že ke každému společenství patří charakteristické činnosti, práva a povinnosti
-uvědomí si návaznost a propojenost všech celků, vzájemnou ovlivnitelnost
-prožijí uvědomění hodnot, které tyto celky mají pro jejich život
Vzdělávací okruhy: