Tiskopisy k zápisu dítěte jsou k dispozici ke stažení zde nebo je obdržíte přímo v MŠ.
Postupem času se podařilo přebudovat prostředí tak, že ve funkční kuchyňské lince, která je součástí každé třídy si děti připravují samostatně ovoce a zeleninu ke svačině, mohou si samy namastit pomazánku na pečivo, pečou sušenky podle receptu, který si dokáží přečíst, myjí nádobí. Perou prádlo, mají vlastní úklidový kout s náčiním: smetáky, lopatku, dřevěný oblouk do kterého se učí nametat vše, co je třeba z podlahy odstranit. Navlečou si jehlu, šijí, tkají prochází metodickými řadami k rozvoji polytechnických dovedností. Využili jsme objevů M.Montessori, která dlouhodobým pozorováním a zkoumáním dětského úsilí připravila cestu umožňující plný rozvoj osobnosti dítěte. Cestu, která učí dítě dělat nejen to, co ono chce, ale také to, co je třeba. Vytváří se zde tedy porozumění nejen právům, ale v rovnováze i povinnostem.
Takto je připraven každý vzdělávací okruh. Vše ve formě samostatných manipulací, které vedou dítě k rozvoji. Například v rámci smyslového vnímání si děti cvičí na souborech předmětů rozlišování jejich fyzikálních vlastností – velikosti, délky, váhy, výšky, šířky… dokáží tyto soubory uspořádávat, přetvářet a kombinovat. Jazyk a matematika jsou velmi zajímavými okruhy, kde si děti osvojují znalosti na souborech hmatatelných předmětů, vytváří si reálné představy odpovídající stupni vývoje jejich myšlení, mají možnost proniknout do tajů soustav symbolů.
Těšíme se na společné setkání.